V modernem vrhunskem športu je vse bolj prisotna umetna inteligenca, ki športnikom in trenerjem omogoča praktično izkoriščanje velikega števila uporabnih podatkov. Večina športov, ki jih najpogosteje spremljamo na malih ekranih, si svojih prenosov več ne more predstavljati brez podatkov, ki v veliki meri pomagajo komentatorju pri spremljanju prenosov.
V namiznem tenisu smo pri uporabi umetne inteligence še bolj na začetku, vendar pa to še ne pomeni, da raziskovalci in trenerji sedijo križem rok. Ta teden je na spletnih straneh ITTF-a (www.ittf.com/ittf-sports-science-congresses/) bil objavljen zbornik 16. ITTF-ovega znanstvenega kongresa, v katerem je objavljen članek avtorice Megha Gambhir o trenutno najbolj „vročem“ produktu za spremljanje namiznoteniškega dvoboja. Verjamemo, da ja ta tehnična podpora ena od pomožnih oblik, ki lahko namiznoteniškemu trenerju in igralcu v veliki meri pomagajo pri trenažnem procesu.
Produkt je bil razvit v Indiji ob pomoči vrhunskih namiznoteniških igralcev, trenerjev in znanstvenikov. Podjetje Stupa je zasnovalo rešitev za analitično analizo učinkovitosti v igri namiznega tenisa, ki temelji na umetni inteligenci in izvaja video analizo v realnem času z uporabo mobilne kamere. Program analizira igralčeve tehnične sposobnosti, arhivira in analizira pretekle dvoboje ter posledično igralcu in trenerju podrobno prikaže analizo igre. Hkrati pa oba tudi prejmeta biomehansko analizo gibanja igralca in analizo izvedbe tako tehničnih elementov kot tudi taktičnih zamisli. Izdelek je za namiznoteniške igralce ali trenerje predstavljen v mobilni aplikaciji, ki zagotavlja tako sprotno analizo kot tudi poglobljeno analizo treningov in tekem. Trenerji in igralci si lahko delijo analizo in posledično redno spremljajo njihovo uspešnost. Stupa si želi izboljšati športno uspešnost rekreativnih in profesionalnih igralcev tako, da trenerjem in igralcem pomaga, da uporabljajo tehnologijo kot učinkovito orodje za pridobivanje podatkov, ki temeljijo na podatkih za izboljšanje njihove igre, telesne pripravljenosti in ustvarjajo platformo za virtualno treniranje.
Poleg tega pa je namen te aplikacije tudi pomoč televizijskim hišam, organizatorjem tekmovanj in vsem tistim, ki jih zanima tako statistična analiza, kot tudi informacije, ki jih z zbiranjem podatkov na ta način dobimo. O resnosti te programske opreme govori tudi dejstvo, da je Stupa tudi uradno partner ameriške, madžarske, brazilske ter tudi mednarodne namiznoteniške zveze.
Za boljšo predstavo izdelka si je vredno ogledati promocijski video na: https://www.youtube.com/watch?v=ZjHhWVwiOKg;
Za tiste, ki bi jih zadeva bolj podrobno zanimala pa je tukaj še kontakt: Meghagambhir@stupaanalytics.com
Avtor prispevka: prof. Miran Kondrič